Pasta jajeczna

Jajka jeszcze do niedawna były uważane za składnik diety, który podwyższa poziom „złego” cholesterolu. Na szczęście dietetycy i lekarze już dawno obalili ten mit, możesz więc bez problemu cieszyć się nie tylko ich smakiem, ale również właściwościami zdrowotnymi. Jajka zawierają wiele białka, szczególnie ważnego dla osób, które intensywnie rosną lub trenują. Z kolei zawarte w jajkach tłuszcze charakteryzują się korzystną proporcją zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych i mniej zdrowych nasyconych, a ponadto zawierają wiele bardzo cennych fosfolipidów, będących budulcem komórek twojego organizmu. Jajka możesz więc jeść codziennie – na przykład w postaci pysznej pasty z dodatkiem wędzonego łososia i szczypiorku.

Porcja:
dla 2–3 osób

Czas przygotowania:
20 minut

Składniki:

  • 4 jajka,
  • 10 dag łososia wędzonego,
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego,
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku,
  • sól, czarny pieprz.

Jak przygotować pastę jajeczną krok po kroku:

1. Jajka ugotuj na twardo, wystudź i obierz.
2. Jajka, kawałki łososia oraz jogurt zmiksuj w blenderze na gładką pastę.
3. Pastę dopraw do smaku solą, pieprzem i wymieszaj ze szczypiorkiem.

Produkty, dzięki którym wykonasz ten przepis: