Sok z pigwy

Lubisz herbatę z cytryną i często ją pijesz? A może zaczynasz dzień od szklanki wody z sokiem cytrynowym, aby oczyścić organizm i przyspieszyć redukcję masy ciała? Może więc zastąpisz egzotyczną cytrynę rosnącą u nas pigwą? Ma ona intensywny, kwaśny smak i zawiera mnóstwo cennych składników odżywczych, dlatego warto skorzystać z niej w codziennej diecie. Pigwa działa uspokajająco i skutecznie obniża poziom „złego” cholesterolu. Wpływa też korzystnie na układ pokarmowy i poprawia odporność. Codzienna herbatka z sokiem z pigwy uchroni cię przed sezonowymi infekcjami i pozwoli ci uniknąć przerywania treningów z powodu konieczności podjęcia walki z przeziębieniem. Dzięki zawartości wapnia, potasu i żelaza przyspieszy regenerację twojego organizmu po intensywnym wysiłku fizycznym.

Porcja:
dla 4-5 osób

Czas przygotowania:
20 minut

Składniki:

  • 2 kg pigwy,
  • listki mięty,
  • cynamon,
  • anyż gwiazdkowy.

Jak przygotować sok z pigwy po kroku:

1. Owoce umyj, osusz i pokrój na połówki lub ćwiartki.
2. Wrzuć do wyciskarki wolnoobrotowej i wyciśnij sok.
3. Możesz dodać dodatki według upodobania – cynamon, miętę albo anyż gwiazdkowy.

Produkty, dzięki którym wykonasz ten przepis: